Wie ben ik?


Ik ben Kitty van Oosterhout

Kitty van oosterhout

In 1994 ben ik afgestudeerd als psycholoog, en sindsdien ben ik op meerdere fronten binnen de hulpverlening werkzaam geweest.

Binnen de reguliere GGZ behandel ik al bijna twintig jaar mensen met diverse psychische diagnoses, die worden doorverwezen door de huisarts. Ik maak daarbij gebruik van allerlei reguliere technieken zoals onder andere IPT (Interpersoonlijke Psychotherapie voor depressies en rouw), CGT (Cognitieve gedragstherapie), EMDR (om trauma’s en angsten te behandelen) en Schematherapie (om onderliggende patronen te behandelen).
Ik heb echter gemerkt dat bepaalde hulpvragen over gezonde gewoontes en slaapproblemen veel breder spelen, dus ook bij mensen die niet aan een diagnose voldoen, of mensen die hun leven “gewoon” weer even op de rit moeten krijgen. Hiervoor combineer ik de meest passende onderdelen uit bovenstaande en onderstaande technieken voor een behandeling op maat.

Via opleidingen op het gebied van NLP, hypnose en Mindfulness heb ik kennis gemaakt met methodieken die zeer snelle en blijvende veranderingen in gedrag teweeg kunnen brengen, en deze heb ik vervolgens met mijn ervaringen als psycholoog gecombineerd, onder andere in groepsbehandelingen. Het voordeel van een groep is het delen van ervaringen, en daarmee de extra stok achter de deur om de oefeningen daadwerkelijk in uw leven te integreren.

Ik vind na al die jaren mijn werk nog steeds fantastisch om te doen. Sowieso omdat iedere cliënt uniek is, waardoor ik altijd blijf leren. Het blijft bijzonder dat ik bij mag dragen aan de blijdschap die mensen voelen als ze hun klachten weer achter zich kunnen laten.

Voor meer informatie:
mail: kitty@321gezond.nl
of bel: 06-13983885

 

Klachtenregeling:
Tijdens de behandeling of begeleiding kan er iets mis gaan. Indien je naar je eigen oordeel onzorgvuldig of verkeerd bent behandeld/begeleid, kun je een klacht indienen. Het is belangrijk dat je eerst zelf probeert om de klacht samen met je zorgverlener te bespreken en op te lossen. Het is ook mogelijk hierbij de vertrouwenspersoon van de NFG in te schakelen. Als het niet lukt de klacht op te lossen, kun je een klacht indienen volgens de WKKGZ via de website van de NFG.